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Re: Guilds redesign

Posted: 08 Nov 2018, 07:01
by FrankyFix
Hi Radical,

mir ist gerade noch etwas eingefallen, was meiner Meinung nach dazu beitragen könnte Frustration bei den Spielern abzubauen, die das Spiel verstanden haben.

Es sollte nach Phase 1 nicht mehr möglich sein Grundressourcen in die Kolonie zu liefern. Also Wasser, Salz, Nahrungsmittel, Sauerstoff und Wasserstoff. Diese Ressourcen werden ohnehin über all gebraucht, dann ist es nicht notwendig diese in der Kolonie abliefern zu können. Denn man sieht es immer wieder, dass die Leute einfach Nahrungmittel oder Sauerstoff in die Kolonien fahren für 4 Marsdollar und damit weder eine gute Einnahme erzielen und oben drein auch noch die Außenposten belasten, da diese Spieler nie etwas als Support zu liefern.

Grüße

Re: Guilds redesign

Posted: 09 Nov 2018, 06:05
by The Pascal King
If you are looking to help the new player, write the manual for the game. Why ask people how to do fundamental game tasks if there is a manual?

Re: Guilds redesign

Posted: 09 Nov 2018, 09:58
by Radical
The Pascal King wrote:If you are looking to help the new player, write the manual for the game. Why ask people how to do fundamental game tasks if there is a manual?


Radical wrote:Hi Pascal King,

but there is a manual in the game.
Just open the Fact Sheet (!-Button) in the top right corner.
Bildschirmfoto 2018-11-07 um 11.33.25.jpg


The manual is not Up2Date, but we will update it soon.

Best,

Rad

Re: Guilds redesign

Posted: 09 Nov 2018, 13:24
by FrankyFix
Hi Pascal. Maybe it is not the right topic for my proposals. But i think its good to talk about it so that the game designers get some player influence for their decisions.

As Radical wrote to you twice, there is a game manual available. And also a wiki: https://gamefab.de/wiki/index.php?title=Hauptseite
(german Version).

Bye