Sammel-Thread | Wofür brauche ich was? German/English

A forum section for all guides and tutorials, tips and tricks.
KapitalSöldner
Space Traveler

Sammel-Thread | Wofür brauche ich was? German/English

Postby KapitalSöldner » 09 Oct 2015, 14:13

German

Hallo,

habe mich gerade angemeldet und bin schon fleißig dabei, allerdings bräuchte ich bei ein paar Sachen Hilfe, da ich sie nicht verstehe.

Ich habe mir überlegt, dass man immer einen Begriff in ROT schreiben könnte und dahinter in GRÜN die Erklärung.

Ich möchte gerne wissen, wofür brauche ich Terra Punkte?

Vielleicht können wir daraus einen Sammel-Thread machen und ich erstelle jede Woche eine komplette Liste und poste sie?

MfG
_

English

Hello,

I registered a few moments before and I am hard working, but I need help in some cases, because I don't understand them.

I considered that we can use a word in red which we want to know, a explanation for this, and then give the answer with a green word(sentence).

I would like to know: For what do I need the Terra Points?

Maybe we can sum up the words we don't know, and I would like to sum them up after a week to a list and post this list every week.

with best regards

(sorry if my english is not so well) !
Wolfsblvt
Gamefabrik Team

Re: Sammel-Thread | Wofür brauche ich was?

Postby Wolfsblvt » 09 Oct 2015, 14:19

Terrapoints show how much you helped to colonize the mars. It is the base value for the ranking, shows how good you do in the ranking.

Nice idea here, you can collect all your questions here, maybe it helps others (:

Und soll ich auf Englisch antworten oder Deutsch? :P
Backend Developer

“Lesser, greater, middling, it's all the same. Proportions are negotiated, boundaries blurred. I'm not a pious hermit, I haven't done only good in my life. But if I'm to choose between one evil and another, then I prefer not to choose at all.”
- Andrzej Sapkowski, The Last Wish
KapitalSöldner
Space Traveler

Re: Sammel-Thread | Wofür brauche ich was? German/English

Postby KapitalSöldner » 09 Oct 2015, 14:27

Okay, thank you!

Nein, du kannst gerne auf Deutsch antworten :D , möchte nur alles übersetzen, hilft bestimmt den meisten !
_

Ich werde dann alles sammeln, natürlich auch meine eigenen Fragen stellen und dann auf Deutsch und Englisch nach einer Woche präsentieren :)

I will collect all questions, my own questions too and then translate to german/english and after one week I'll present the words we collected! :)
KapitalSöldner
Space Traveler

Postby KapitalSöldner » 12 Oct 2015, 09:06

:ugeek: :ugeek: :ugeek: :ugeek: :ugeek: :ugeek: :ugeek: :ugeek: :ugeek: :ugeek: :ugeek: :ugeek: :ugeek: :ugeek: :ugeek: :ugeek:

Nun gut, ich präsentiere dann mal die Begriffe die ich bislang in Erfahrung bringen konnte.

Now I will present the words which i know now.

1) Sender: Diese werden benötigt um neue Wege freizuschalten, einfach auf einen Außenposten klicken und oder Produktionsstätte und dort links den Button „Sender installieren“ drücken!

English 1) Sender: These will be needed if you want to have new routes/ways, you can click easily on the outstation and or the production and click on the left button with „Sender installation“!

Image

2) Mehr Sender?: Einfach im Habitat das Gebäude „COM-ZENTRALE“ weiter ausbauen, dann bekommt ihr mehr Sender !

English 2) More Sender?:You can easily go in the habitat and click on the building "COM-centrale" build out, then you can get more sender!

Image

3) Wachsende Kolonie: Die Kolonie wächst, wenn ihr von allen 4 angezeigten Rohstoffen mindestens 50% erreicht habt.

English 3) Growing Colony: The colony is growing, when you get all of the four ressources which are shown to a level of 50%.

Image

4) Turbomodus:Den Turbomodus könnt ihr bei jedem eurer Fahrzeuge aktivieren, diese gehen jedoch dadurch schneller kaputt. Ihr müsst öfter reparieren, habt aber auch eine schnelle Fahrtzeit.

English 4) Turbomode: The Turbomode you can activate on all of your vehicles, but! they will get slower and you must repair them. You need to repair more, but you have also a short journey time.

Image

5) Investieren: Ihr solltet nur in Außenposten investieren wenn es sich lohnt! Ein Investment von 80.000 Credits ist dann unnötig, wenn es euch nur einen Zeitvorteil beim Beladen von 3-4 Sekunden bringt, das braucht niemand.

English 5): Invest: You can invest in outstations if it make sense! A investment of 80.000 credits doesn't make sense if you just earn a shorter time of 3-4 seconds.

Image

6) Investieren mit Gilden: Sprecht euch ab, eine Gilde ist für den Rohstoff zuständig, die andere für den, dementsprechend solltet ihr nur ca. 50% investieren, wenn ihr euch auf 2 Gilden beschränkt.

English 6): Invest in guilds: Talk about it, one guild is for this ressource, the other one for another ressource, you should just invest 50% if you have 2 guilds which help the colony!

Image
KapitalSöldner
Space Traveler

Postby KapitalSöldner » 14 Oct 2015, 14:59

Willkommen zu meiner neuen Ausgabe!

Welcome to my new episode !

[Deutsch]
Der Technik-Baum: Im Technik-Baum kannst du verschiedene Forschungen erforschen, es empfiehlt sich zuerst die Buggys voll auszuforschen.

Erst DANACH: Solltet ihr euch in der Kolonie absprechen bzw. in der Gilde welche Stoffe ihr regelmäßig fahren wollt !
Ihr habt 3 Möglichkeiten (siehe Bild)

[English]
The tech-tree. In the tech-tree you can explore different researches, it is recommended to research at first the buggys. After that you should talk about which ressources you want to transport. Then you can research a specific vehicle. Discuss in the colony/ or guild. You have three choices.

Image

Return to “Guides & Tutorials”